به گزارش خبرگزاری فارس
 از تبریز، عیل محمدزاده صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران میزان اعتبار 
مورد نیاز برای اتمام برای دوخطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز را 4 هزار و 
420 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 به 
طور جدی پیگیری شده و در سال جاری جزو پروژههای مهر ماندگار منظور شد.
	
		نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی 
هم در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی دو خطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز 
گفت: با اجرای این پروژه زمان سفر از تهران به تبریز از 13 ساعت به 6 ساعت 
کاهش یافته و ایمنی ترافیک این محور تامین خواهد شد.
	
		علیمحمدزاده افزود: این پروژه 200 کیلومتر طول دارد و به دلیل واقع شدن 
در منطقه کوهستانی 50 دستگاه تونل جمعا به طول 16 کیلومتر در آن پیشبینی 
شده است.
	
		وی خاطرنشان کرد: طولانیترین تونل این مسیر تونل 3 هزار و 80 متری در 
منطقه شبلی است که به صورت دوخطه با عرض داخلی 10 متر و ارتفاع 8.2 متر 
اجرا میشود.
	
		محمدزاده افزود: این تونل طولانیترین تونل ریلی کشور محسوب میشود و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
	
		محمد قلیپور مسئول پروژههای مهر ماندگار در آذربایجانشرقی گفت: دولت 
در سال جاری برای پروژه دوخطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز یک هزار و 90 
میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
	
		وی افزود: این طرح با 74 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تا پایان 
سال مالی 90، سه هزار و 428 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.
	
		قلیپور میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را 4 هزار و 420 
میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 به طور 
جدی پیگیری شده است و در سال جاری جزو پروژههای مهر ماندگار منظور شد.
	
		پیمانکار قطعات 8 و 9 راهآهن میانه ـ تبریز که مسئولیت اجرای این تونل 
را بر عهده دارد نیز گفت: 250 متر از عملیات حفاری این تونل تا پایان سال 
جاری به اتمام میرسد و پس از اتمام حفاری در صورت تامین اعتبار مورد نیاز 
کل پروژه در مدت یک سال به مرحله بهرهبرداری میرسد.
	
		کوزهگری گفت: در این دو قطعه سه دستگاه تونل دیگر و دو دستگاه پل بزرگ نیز پیشبینی شده است.